lördag 21 maj 2016

Välkommen!

Välkommen till våran nya fiskeblogg, team Bompass! Här kommer vi berätta om alla våra fisketurer, både fångstrika och tomma. Bloggen består just nu utav två medlemmar, Christian Nilsson och Simon Johanesson, vi är båda artfiskare men även annat fiske lockar. Vi bor båda i Göteborg och det är här vi fiskar mest men att resa för fiske händer såklart. Vi bryr oss inte om vattnet är sött eller salt utan mest om att det finns fisk att fånga och att man utgår ifrån vart fisketarmen leder en.


Lite mer individuell info om fiskarna:




Christian Nilsson
16 årig stolt artfiskare! Är ännu ny i detta då jag "bara" har 34 arter.
Gillar de flesta fiskemetoderna så länge de ger fisk! 
Detta har lett till att jag dock föredrar mete eftersom jag inte är petig.
Även känd som "Götelaborgaren" tack vare min dialekt och extremt dåliga humor.

Christian med slätvar


Simon Johannesson

En glad artfiskare på snart 16 år. Jag har 38 arter och snart har jag förmodligen ännu fler. Jag har fiskat så länge som jag kan minnas och jag fiskar så ofta jag kan. Jag har ingen favoritmetod när det gäller fiske så länge jag får fisk, jag sitter lika gärna vid bryggan och metar mört som att jag sitter i en båt ute på havet och fiskar torsk. 



Simon med fin båge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar