lördag 18 juni 2016

Knot vid insjö?!

 
Till att börja med så vill jag (crille) ursäkta för de sena inläggen, det ska definitivt bli bättring på det. Hur som helst, FISKE...

Det var en gång för länge länge sedan (tre veckor) då jag efter min prao gick ut och fiskade med Hasse Lindqwist och Simon nere i Delsjön. Vi började som ledare för ett tjejfiske men efter en åskstorm så blev vi helt plötsligt fiskare med lite fler spön till oss själva.

Det vackra vädret...

Det hade nappat lite smått bland tjejerna men nu hade det börjat på riktigt när jag och Simon satte igång.

Första firren blev en fin mört till Simon
Det nappade på bra men ett störningsmoment var en särskild sorts knot som lever sina första år i sötvatten, sedan börjar den flyga (?!) och suga blod från stackars fiskesugna pojkar.

Nästa fisk höjde dock stämningen i formen av en abborre, som gav Simon en fiskpin som vi lite på skämt samlar på.

Simon drog på med mört medan jag och Hasse lyckades bara lura en var vilka jag tyvärr inte fick bild på.


Jag och Simon har båda lite fiske kvar att skriva om men tyvärr hinner jag inte på grund av att jag sitter i en flygplats på väg till hemlandet USA där jag ska sommarjobba. Självklart har jag tänkt fiska där och även tänkt starta en artlista för USA så vänta er lite spännande rapporter från det.

Skitfiske på er //Christian

1 kommentar: