torsdag 23 juni 2016

Det där andra fisket

Ett tag sedan så var jag ute med några gamla kompisar som heter Emil och Oscar.
Båtfiske var målet men när fisken inte var sugen så blev det från klippor.
Tre stensnultror till mig blev resultatet och inget mer (inga bilder heller).

Någon vecka senare så gick jag ner till min hamn för att se vad som fanns.
Med 14 kroken i högsta hugg så siktar jag in mig på en simpa, som hugger och sedan tappas precis över vattnet. Jag hittar istället lite smörbult som hängde med upp istället.

Såg även lite annat spännande som tångsnälla och övrig småfisk som jag tyvärr missade samt en ål som simmade glatt förbi. Eftersom dessa inte högg så fick det bli mer smörbult och inget annat.

Dessa spännande arter höll igång fiskelusten trots det hemska vädret som nalkades.

Fick dock cykla hem när åskan kom (inte trevligt att stå med spö när det blixtrar).

Ni som väntade er lite roligare fiske får inte vara besvikna än för jag ska nämligen ut på en "party boat" här i USA. Detta är alltså ingen festkryssning utan en först till kvarn fiskebåt a la Helsingborgsbåtarna. Det blir spännande fiske efter sommarvar och havsabborre men vänta även roliga bifångster. Simon har även vart ute lite och har lovat att så fort han fått labbarna på datorn så skriver han om det.

Tills vidare, ha de gött! //crille



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar